counter create hit
مطالب مرتبط:

فیلم | نگاهی متفاوت به بی تفاوتی به فقر

در ویدئوی زیر، کلیپی جالب از کمیته امداد امام خمینی(ره) را می بینید که درباره مبارزه با فقر تهیه شده است.

فیلم | کسانی که از موبایل زیاد استفاده می کنند، حتما ببینند

چه کنیم که گردنمان ساییده نشود؟ اگر روزی حداقل ۱.۵ ساعت از موبایل استفاده می کنید در معرض ساییدگی گردن قرار دارید!

خط مشی یک فیلم را اکران آن تعیین می کند/ توجه بیشتر به ژانر حذف نشدنی اجتماعی

ساسان سالور با اشاره به تولید سوژه های اجتماعی در سینمای ایران، بیان کرد: متأسفانه خط مشی یک فیلم را اکران آن تعیین می کند ما باید نگاه کلان تری به موضوعات اجتماعی داشته باشیم چراکه به هیچ عنوان نمی توان پرداختن به مباحث اجتماعی را از سینما حذف کرد. ...

سینما «آستارا» خرداد افتتاح می شود/ آخرین خبر از پروژه «مگاپارس»

جمال ساداتیان سینمادار با اشاره به آخرین مراحل آماده سازی سینما «آستارا» در تجریش بیان کرد این سینما که به تازگی بازسازی شده است خرداد ماه افتتاح می شود. ...

بهترین بازیگر برای بازی در نقش کوروش کبیر/ عکس

ایلنا نوشت: پری صابری به حساسیت های انتخاب بازیگر نقش کوروش که باید ویژگی های خاصی می داشت چون در ذهن مردم یک شخصیت اسطوره ای است، اشاره کرد و گفت: طول می کشد تا بازیگری که واقعا مدنظرتان است انتخاب کنید تا وقتی روی صحنه می آید واقعا قبول کنید که او کوروش است ام ...

رونمایی از اولین تیزر سریال «ساخت ایران۲»

رونمایی از اولین تیزر سریال «ساخت ایران۲»؛ این سریال با بازی امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی، سارا بهرامی و... از ۲۹ فروردین منتشر می شود. ...

پاسخ جنجالی حامد بهداد به پرویز پرستویی!

چه استدلالی؟!بگویيم از گذشته نگو چون ما آن زمان به دنيا نبوديم؟ بعدش هم وانمود كنيم جايگاه نداريم و همدیگر را به طفوليت حواله بدهیم؟ پس چرا دفتر و كتاب و مجله ورق زديم و خوانديم؟ نوشته پاسخ جنجالی حامد بهداد به پرویز پرستویی! اولین بار در فرهنگی پدیدا ...

قدردانی خانواده شهید بابایی از کارگردان «به وقت شام»

خانواده شهید بابایی با نگارش نامه ای از ابراهیم حاتمی کیا تقدیر کرد و «به وقت شام»را توصیف رشادت ها و مجاهدت های فرزندان رشید مدافع حرم دانست.

مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

راما قویدل کارگردان سریال «دکتر ماهان» مهمترین رکن و مسئله این مجموعه نمایشی را مهاجرت معکوس عنوان کرد.

ویدئو / رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری تهران

نشست فصلی مدیران شهری تهران و مراسم رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری پایتخت بعدازظهر سهâشنبه (۲۱ فروردین) با حضور محمدعلی نجفی و سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. این نخستین جلسه رسمی بعد از پذیرش استعفای نجفی و تعیین ...

و حالا هوش مصنوعی می تواند متن ها را تبدیل به تکه های کوچک ویدئویی سریال عصر حجر کند!

و حالا هوش مصنوعی می تواند متن ها را تبدیل به تکه های کوچک ویدئویی سریال عصر حجر کند!

قدیمی ترها شاید سریال فلینتستن ها Flintstones که زمانی در ایران از تلویزیون با عنوان عصر حجر پخش می شد را به یاد بیاورند. این سریال، راشرکت هانا-باربرا تولید می کرد و از ABC پخش می شد. ...

فیلم جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره کن

فیلم “سه رخ” تازه ترین ساخته جعفر پناهی به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافت.

رقابت اصغر فرهادی و جعفر پناهی برای نخل طلا

فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین معرفی شدند.

فیلم | چگونه باید ارز مسافرتی از بانک ها بخریم؟

سخنگوی بانک مرکزی گفت: برای دریافت ارز مسافرتی قبل از سفر، به بانک های سطح شهر مراجعه کنید.

ارتباط بین سینما و ادبیات رابطه غریب

رابطه سینما با ادبیات رابطه ای غریب است

ارتباط بین سینما و ادبیات, مانند رابطه بین سینما و هنرهای دیگر رابطه است. ارتباطات پیچیده با امتناع از تصویب, عشق و نفرت, است که بیشتر به دلیل عدم مجادله, سینما, هنر و صنعت. یک گزارش خبری در این متن برای بهترین پژوهش در اغلب مبهم سینما ادبیات ما. رابطه ای که سینما و.... گاهی اوقات تصویب به غلبه بر. اختلاف است. این عمری و می رود خود خسته شده اید از این فیلم است. خاص ادبیات است اگر تمام تاریخ هنر است دیده می شود ارائه شده به سینما در این نگاه و شاید هم به همین دلیل این کمترین در تاریخ جلوه هنر سینما خواهیم دید. تاریخ را بدان و نقاشی‌ام را بفهم سینما در عصری خلق شد که همه هنرها در حال ورود به آوانگاردیسمی بودند که دیدن و فهمیدن آن‌ها نیازمند دانستن تاریخ آن‌ها بود و ارتباط بی‌واسطه با آثار هنری محال می‌نمود (از لحاظ ساختاری) و به‌راحتی نمی‌شد تئاتر دید و پیکاسو و شوئنبرگ را فهمید. در موسیقی باید طراحی صداها و حرکت عمودی (بسط ملودی و تم‌ها) و افقی (تنظیم هارمونی‌ها) را می‌دانستیم. اما مخاطبان سینما با اولین فیلمی که دیدند در ابتدای تاریخ سینما قرارگرفته بودند و این یعنی در تقاطع تاریخ سینما و تاریخ هنر قرار گرفتن. با این قضیه فقط مفهوم تاریخ هنر جابه‌جا نشد بلکه خود مفهوم تاریخ نیز دستخوش تغییر شد و آن تماشاگران خوشبخت در اول تاریخ و در فردای انقلاب ایستاده بودند و شاهد ساختن جهان بودند. +یک بقیه هنرها تاریخ هنرها همیشه در مورد ادبیات، نقاشی، مجسمه‌سازی و موسیقی بوده‌اند و البته به آن هنرها یک نیز اضافه می‌شود، یعنی سینما. اما تاریخ هنر هیچ‌گاه صریحا به سینما اجازه ورود به ساحت خود را نداد، چون سینما دچار یک بی‌هویتی بود و تکلیف خودش را با هنر و صنعت خیلی مشخص نکرده بود. در سینما خیلی مشخص نیست که این محصول نهایی حاصل تلاش کیست - حداقل قبل از نظریه مؤلف – و به‌عبارت‌دیگر سینما قادر بود در تاریخ و در ذیل دیگر هنرها همچون موسیقی و نقاشی قرار گیرد. بخش زیادی از سینما را تکنیسین‌ها ساخته بودند که صنعتگر بودند و تکنیک زیباشناسانه آن‌ها چندان مشخص نبود. اما در طرف دیگر این مخاطبانی بودند که وقت و حوصله خواندن شعر و کتاب و دیدن تئاتر را نداشتند. مخاطبان اصلی سینما کارگران بودند و بورژواها کسر شانشان بود به سینما بروند. بدین ترتیب سینما همیشه «به‌علاوه یک» دیگر هنرها محسوب می‌شود و همیشه در حال ارتباط نه‌چندان مشروع برقرار کردن با دیگر هنرهاست. وجه ژنریک و پاپ آن‌ها را می‌گیرد در حالی‌که خود آن هنرها ممکن است آریستوکرات باشند. همه این‌ها یعنی سینما با این‌که توسط تاریخ هنر نادیده گرفته می‌شود در خود، تاریخ هنر را پرورش می‌دهد. رابطه غریب سینما با ادبیات رابطه سینما با ادبیات همچون رابطه سینما با دیگر هنرها رابطه‌ای غریب است. ارتباطی توامان با تکذیب و تایید، عشق و نفرت،که بیشتر ناشی از عدم وجود مرزبندی سینما با هنر و صنعت بود. سینما در زمانه‌ای پا به عرصه وجود نهاد که در اکثر هنرها با یک کمبود و احساس نیاز مواجه بودیم و مجموعه این اتفاقات و پیش‌زمینه‌ها باعث اختراع سینما شد. همه تکنیک‌هایی که از ادبیات دزدیده شد در معماری پس از سبک باروک میل شدید به حرکت حس می‌شد و آثار به‌جای مانده از آن دوران، به‌ویژه در فرانسه این آثار را همچون انسان‌های به بند کشیده شده نشان می‌دهند که بی‌صبرانه منتظر آزادی‌اند. در موسیقی با تراکم نت‌ها در آثار باخ مواجه هستیم. در ادبیات اوضاع به‌مراتب شدیدتر است. در رمان‌های قرن ۱۹ با انبوه اشارات و نیازها رو‌به‌رو هستیم. در آثار خواهران برونته، مخصوصا امیلی، با پرش‌های به گذشته مواجهیم؛ امری که بعدها به فلاش‌بک در سینما معروف شد. در آثار دیکنز تدوین موازی و نمای بسته را می‌بینیم. در مادام بوواری اثر فلوبر ه استفاده از نمای بیرونی،pan و حاشیه صوتی و همچنین تدوین در صفحات ابتدایی آناکارنینای تولستوی مشاهد می‌شود. شاید این شعر الیوت که آرزو می‌کند ای‌کاش قدم زدن خود را از قاب پنجره می‌دید، نیز تعبیرش سینما باشد. معناهای دیگر جز اقتباس یا گرته‌برداری به‌هرروی تلاش ما در این مجال این خواهد بود که دست روی نقاط جذاب و البته کمتر دیده‌شده‌ سینما و ادبیات بگذاریم تا از خلال آن شاید معنای دیگری جز اقتباس و گرته‌برداری را بتوانیم در ذهن‌ها متبادر کنیم. چون به نظر می‌آید اقتباس بخشی از رابطه‌ این دو مدیوم هنری باشد و می‌توان از موارد دیگری هم در این مسیر نام برد و بر روی آن‌ها کمی توقف کرد. مسیری به درازای افلاطون تا گُدار!بهزاد رحیمی