counter create hit
مطالب مرتبط:
نمایش «بحران» نسلی که مانده و کار کرده است

نمایش «بحران» نسلی که مانده و کار کرده است

نمایشگاه گروهی «بحران» با هدف نشان دادن وجهی از هنر ایران که کمتر دیده شده و ایجاد فضایی برای نمایش آثار هنرمندانی که شرایط بحرانی انسان معاصر را تصویر کرده اند، افتتاح شد.به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی گالری ...

برنامه استقلال بعد از دیدار با الهلال مشخص شد

استقلال  از روز یکشنبه هفته گذشته به دوحه سفر کرد تا برای دیدار با الریان آماده شود و بعد از برگزاری این دیدار نیز در این شهر باقی ماند تا تمرینات آماده سازی خود را پشت سر بگذارد. استقلالی ها طبق برنامه ریزی اعلام شده روز شنبه آخرین جلسه تمرینی خود را در ...

فیلم/دردسر بارش شدید باران برای زلزله زدگان سرپل ذهاب

تیتربرتر -  Your browser doesn't support video. Please download the file: video/mp4 video/we ...

ادای دین جشنواره جهانی فیلم فجر به عهد قاجار

ساعت: 15:42 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314592 پوستر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم ف ...

گلایه نواده سردار از اعلام دوستی مجاهد آذربایجان با سیاستمدار روباه صفت / از شاهنامه خوانی تا انتظار نابجا بر لزوم دیالوگ های ترکی

ساعت: 15:51 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314460 نگاهی به همه نقدها و واکنش ها به سریال ستارخان: ...

فیلم | اشک های ابراهیم حاتمی کیا در نمایش «به وقت شام»

  Video/Audio Link       به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم حاتمی‌کیا قبل از نمایش خصوصی فیلم «به وقت شام» در سینما هویزه مشهد از وضعیت امروز سینماگران حوزه جنگ و غربتی که دارند، گفت. ...

محمود دولت آبادی در افتتاحیه نمایشگاه نیکی کریمی

محمود دولت آبادی در افتتاحیه نمایشگاه نیکی کریمی

به گزارش خبر آنلاین مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس‌های کریمی، با عنوان «گُل مردگی» روز جمعه 27 بهمن با حضور هنرمندان، سینماگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر در باغ نگارستان تهران برگزار شد. تهمینه میلانی، محمود دولت آبادی، کامبوزیا پرتوی، حبیب رضایی، ...

کانسپت گوشی ال جی وی ۴۰ در یک ویدیو به نمایش درآمد [تماشا کنید]

مطلب کانسپت گوشی ال جی وی ۴۰ در یک ویدیو به نمایش درآمد [تماشا کنید] برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ انتظار نمی رود که کمپانی ال جی تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ گو ...

حراج خودروی مامور ۰۰۷ در فیلم جیمر باند +عکس

حراج خودروی مامور ۰۰۷ در فیلم جیمر باند +عکس

احتمال حضور مصطفی زمانی در سریال موسی (ع)

احتمال حضور مصطفی زمانی در سریال موسی (ع)

خبرگزاری صبا: جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون، در خصوص ساخت سریال «موسی (ع)» گفت: سریال تلویزیونی «موسی (ع)» سریالی پرخرج و هزینه بر است که تا امروز نتوانستیم مراحل تولید آن را آغاز کنیم؛ اما با توجه به قولی که تلویزیون داده، قرار است از سال ۹۷ کار را ...

مورینیو: من به ویدئو چک اطمینان دارم

مورینیو: من به ویدئو چک اطمینان دارم

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد، پس از پیروزی تیمش مقابل هادرسفی ...

ماتا: ویدیو چک به نفع فوتبال است

ورزش سه: یونایتد روز گذشته در جام حذفی به مصاف هادرزفیلدتاون رفت و در حالی که 1-0 از حریف جلو بود، ماتا موفق به گلزنی شد ولی گل او پس از بازبینی با ویدیو چک مردود اعلام شد. حال ماتا مدعی شد که سیستم ویدیو چک در مجموع به نفع فوتبال است. او گفت:" ...

نقد فصل اول سریال Happy

نقد فصل اول سریال Happy

متأسفانه خطایی رخ داده است

تماشاخانه مشایخی میزبان «فلای مُود» می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «فلای مُود» نوشته کامبیز نیک آمیز اقتباسی آزاد از رمان «شام با دوستان» اثر دونالد مارگولیز است که به تهیه کنندگی و کارگردانی علی کوچک خواه از ۲ تا ۲۵ اسفندماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می رود.   کامبیز نی ...

صدور پروانه نمایش خانگی برای سه فیلم

خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری: در جلسه 23 بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلمهای "این خلوت تنهایی" به تهیه کنندگی مجید حاجی باشی و کارگردانی سعید ابراهیمی فر ، "سورنجان" به ...

اول کتاب، بعد ساندویچ و بعد سینما

اول کتاب، بعد ساندویچ و بعد سینما

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین اختتامیه هفتمین دوره کتاب سال سینما عصر دیروز (یکشنبه 29 بهمن ماه) با حضور چهره های مطرح این حوزه در خانه سینما برگزار شد. در این مراسم که کامران ملکی اجرای آن را برعهده داشت چهر ه هایی مانند محمدمهدی حیدریان، معاون وزیر ...

نقد و بررسی فیلم "یک بمب ... داستان عشق"; بمباران به دهه شصت

نقد فیلم «بمب؛ یک عاشقانه»؛ بمباران نوستالوژی های دهه شصت

خطر لو رفتن داستان فیلم و جذابیت از ایرج (B. S.) و میترا (لیلا حاتمی) و میراث فرهنگی است که در تهران سال 66 در وسط مقدار از آنها دچار سرما و او عصبانی بود." آن آن را دانلود کنید پس از پایان بود که حتی پس از شنیدن صدای آژیر قرمز به پناهگاه. و چیزی برای از دست دادن. یکی از شاگردان ایرج , عشق دختر همسایه... با توجه به آنچه که در تعریف سینما دیده می شود به مطبوعات قبل از "بمب" "برف روی کاج ها" و انتظار چنین فیلم اتفاق می افتد نه با آدم عکس ها و تصاویر من. معادی علاقه خود را به درام نامه انزال عمدتا علاقه فردیت خود را مبهم نشان می دهد در حال حاضر با دومین اثبات نمی شود مجذوب یک فیلم است. اما چنین سینمایی آنچه مورد نیاز است ؟ آیا صرف یک فضاسازی قدرتمند می تواند اتمسفر بسازد و بار کمبودهای روایی را به دوش بکشد؟داستان «بمب» در سال 66 می گذرد. برای تصویر کردن تهران آن روزها چه چیزهایی نیاز است؟ آیا باید تصویرگر یک دهه 60 واقعی باشیم و یا چون آثاری مثل «نهنگ عنبر» برداشتی فانتزی و دست چین شده از دهه شصت داشته باشیم؟ آیا «بمب» اشتباهات «آباجان» را تکرار نکرده است؟برای روشن تر شدن ماجرا ارجاعتان می‌دهم به اولین سکانس خارجی «بمب»؛ جایی که لیلا حاتمی از خیابان می گذرد، در قاب چه چیزهایی می‌بینیم؟ یک باجه تلفن زرد رنگ، یک خانم با مانتویی بلند، زنی چادری با زنبیل قرمز، دوربینی که با فیلتری زرد رنگ کمی تصویر را نوستالوژیک کرده، یک آرایشگاه که با فونتی مخصوص دکان های آن دهه قرار است فضا ساز باشد، پیکان و.. در «بمب» انباشت عناصر و اشیای آن دهه در هر نمای خارجی احساس چیدمانی مصنوعی به بیننده می‌دهد. همان کاری که هاتف علیمردانی در «آباجان» کرده بود و به درستی نقد شده بود. اگر در «نهنگ عنبر»، سامان مقدم این همه عناصر را کنار هم می چیند، ساختار فیلم این اجازه را می دهد.آن جا با یک کمدی طرف هستیم که عناصر را در خدمت خلق موقعیت می گیرد و قرار نیست اتمسفر دراماتیکی ایجاد شود. برخلاف «بمب» که نسبتش با رئالیسم خیلی مستقیم‌تر است، اینجا که قرار نیست فانتزی ببینیم.در چنین فضایی دیدن پوستر «خانه دوست کجاست» کیارستمی، نوار کاست، صف نفت و گالن هایی که با هم بالا می آیند، گرچه که همه اش خاطره انگیز است اما خلاف یک رویه رئالیستی است. از همین جهات «بمب» حتی برخلاف نظر عده‌ای در فضا سازی هم موفق نیست و دائما تلاش (در واقع زور زدن هایش) یک کارگردان را پشت تک تک سکانس هایش می بینیم و این گونه بازنمایی فیلم واقعی به نظر نمی رسد.    از فضا سازی که بگذریم به روایت می رسیم؛ روایتی که در سه مکان به موازات پیش می‌رود. یکی خانه‌ی میترا و ایرج است، یکی مدرسه است و دیگری هم زیرزمین یا همان پناهگاه. روایت ها در این سه فضا باید هم‌افزایی داشته باشند و همدیگر را پیش ببرند یعنی اگر سردی ایرج و میترا در خانه می بینیم با سکانسی همسان در مدرسه به ازای آن عصبیتی را در مدرسه از سمت ایرج ببینیم (اتفاقی که به اندازه نمی‌افتد) و البته باز هم در پناهگاه عشق نوجوان‌های داستان را هم در جهت تقویت عشق اصلی داستان ببینیم. اتفاقی که نیفتاده و فیلمی که بر مبنای یک خرده پیرنگ است این گونه کش آمده.شاید در سینمای اروپای شرقی و یا حتی در آثار بیگله جیلان و هانکه این تم روایی موفق است، اما وجه اشتراک همه‌ی آن‌ها خط روایی پیش‌برنده و محرک است و در عین حال همگن بودن فضاهای متفاوت داستانی و یا همان خرده روایت هاست. در «بمب» اما فضاها همگن نیست . تفاوت «بمب» با آثاری که احتمالا کعبه آمال دنیای فیلمسازی معادی است، یکی خط فقیر داستانی و دوم چند پارگی است. سه فضای فیلم «بمب» در واقع از هم گسسته شده است، خاصه آن که مثلا در مدرسه با یک فضای گوتیک (کمدی سیاه) مواجهیم. تیپ سیامک انصاری و آن همه تاکید بر سخنرانی‌های سر صف و گیر و گورهایش به دیوارنویسی‌ها است که با شعارهایی ایدئولوژیک (مرگ بر آمریکا، اسرائیل، انگلیس) ایجاد شده، همه شاید نگاه محترمی پشتش داشته باشد اما در روایت جای نگرفته، چون دقایقی بعد در کنار یک ملودرام سردگم و در خانه میترا و ایرج قرار می گیرد و بعد در کنار پناهگاهی که دوربینش مستند است. مخاطب سه لحن را به فاصله کم در کنار هضم نمی کند .مدرسه کمدی دارد کمدی سیاه، پناه‌گاه رئالیته ترین وجه ماجراست و میزانسن‌های محترمی هم دارد، خانه هم که رهاترین بخش داستان است.    به عبارتی میشد از فضاسازی مصنوع فیلم و از داستان فقیر فیلم گذشت و دلخوش به تازگی‌های احتمالی‌اش شد، اما حتی عشق نوجوان‌های فیلم را هم خیلی بکرتر در «درخت گلابی» دیده بودیم، فضای دهه شصت را هم در «سیانور»، «نهنگ عنبر»، «آباجان». دیالوگ‌بازی های میترا و ایرج را هم در «ایتالیا ایتالیا» دیده بودیم و اغراق‌های مدیر مدرسه را هم در بیشمار تئاترها و کمدی‌ها. چه بد که هیچکدام این‌ها تازه نیست. معادی حتما می داند تب نوستالوژی چندین سال است که باب شده و خیلی از عناصرش خرج شده. «بمب» نمی تواند نوستالوژی را ابزار حرف‌های قشنگش کند و حرف‌های قشنگ در غیبت داستان مقهور اشیا می شوند.فضا سازی که آن و روایت هم که این! می دهد فیلمی که خیلی خوشبینانه در نهایت معمولی است. هر چند که اهمیت گفت و گو و عشق را یادمان بیاورد. هر چند که دغدغه‌های خوبی داشته باشد و لابه لای نوستالوژی بازی‌هایش بخواهد خشونت جنگ و دهه 60 را یادمان بیاورد، موسیقی خوب، طراحی لباس خوب، ایده هایی چون کراوات بستن در خیابان، گیلکی خواندن آن معلم مدرسه و بیم ها و امیدها و تخته نرد در پناهگاه، همه محترم و قابل ستایش است اما ضعف‌های «بمب» را پوشش نمی‌دهد، گو این که کسی برای دیدن چند ایده درخشان یک فیلم نمی‌بیند مثل همان‌هایی که برای یک دکمه کت نمی خرند.